søndag 5. september 2010

Sommeren er over...

Vinteren nærmer seg, og en må tenke litt varme klær igjen.
Men vi har hatt noen flotte dager nå, kaldt om natta, men fint på dagtid. Ønsker det varer lenge:)

Det er lenge siden forrige oppdatering hos meg nå, skal skjerpe meg!
~ ~ ~
Denne kragejakken fra Nøstebarnboka har vært ferdig en stund, og er stadig i bruk.
Garnet er NZ Lammeuld, kjøpt hos 123 knit.
Behagelig og lette plagg blir det.


En til er på pinnene...
Jeg har kommet litt lenger enn dette bildet viser!

~ ~ ~

Noen stor sokkestrikker blir jeg aldri, men noen få par
i året blir det...
Disse er til to av barnebarna, strikket i Frøya fra Viking-garn, pinner nr. 3

~ ~ ~

Jeg gleder meg veldig til dette teppet blir ferdig,
 men det blir bare noen få nye lapper hvert år :)

Her bruker jeg dobbell Finull fra Rauma, heklenål nr. 6
og strikkepinner nr. 5

~ ~ ~

Sylysten har vært ganske fraværende i sommer, eller kanskje det har
vært tiden det har skortet litt på, eller begge deler er vel mer riktig:)
Men i det siste Quiltemagasinet var det en løper jeg fikk lyst til å sy...

Denne heter Høytidsløper, og designet av AnnaKa.


Det er mye quilting på den, og skulle vel vært enda mer quiltet enn det jeg har gjort.
Det ser ut som den er bulkete, men den er ikke det.
Den ble fin:)
Jeg har laget litt smalere rammer enn det var på mønsteret,
for jeg vil ha den til å passe på ett salongbord!
Det var moro å sy igjen:)))

5 kommentarer:

Hallingdama sa...

Du verden så flott løper. Den såg jeg litt på også. Så er sokkene til di små føttene og kragejakka ferdige og det teppe hadde vell vært noe og sitti på strikkekafen og gjort. Det ser ut som att det blir fint med nøytrale farger.

Wenche sa...

Her skal jeg si fruen har svingt både symaskin og strikkepinner. Du verden for en nydelig løper:) Kragejakken din ble virkelig fin også, har jo sett den i virkeligheten også; lekker farge. Og så er det føttene til barnebarna som blir holdt varme. Du har vært riktig så flink:)

Anonym sa...

Her var det kommet mye nytt, en flott jakke og noen søte små sokker.
Løperen var lekker og du har valgt noen flotte stoffer.
Ha en fin hobbyuke :)

KRØLLEMIKKEL sa...

her var det mye flott. Løperen var lekker. Har den liggende på "har lyst til å gjøre" lista. Den begynner å bli veldig lang.
Ha en flott uke.

Tone sa...

Her var det litt nytt. Løperen din ble lekker! Og jentene er vel fornøyd med å få varme sokker på beina? Lappeteppet blir flott i de fargene. :)